انتظار معامله های چند میلیارد دلاری مدیر عامل هلدینگ IHC در ابوظبی

04 شهریور 1400

دقیقه

مدیر عامل هلدینگ خوشه ای IHC در ابوظبی انتظار معامله هایی چند میلیارد دلاری دارد. سید بصار شوئب ، مدیر عامل شرکت بین المللی هلدینگ ابوظبی (IHC.AD) به رویترز گفت ، تملک هایی مجموعا به ارزش چند میلیارد دلار را در چندین بخش ، از جمله یک توسعه دهنده املاک در ابوظبی ، را در...

مدیر عامل هلدینگ خوشه ای IHC در ابوظبی انتظار معامله هایی چند میلیارد دلاری دارد.

سید بصار شوئب ، مدیر عامل شرکت بین المللی هلدینگ ابوظبی (IHC.AD) به رویترز گفت ، تملک هایی مجموعا به ارزش چند میلیارد دلار را در چندین بخش ، از جمله یک توسعه دهنده املاک در ابوظبی ، را در نظر دارد.

IHC اکنون با ارزشترین شرکت در بورس ابوظبی با ارزش بازار 72 میلیارد دلار می باشد. آقای شوئب همچنین اظهار داشت که در حال بررسی عرضه اولیه (IPO) شرکت بهداشتی درمانی Pure Health که اکثریت آن متعلق به هلدینگ IHC است می باشد. شرکت Pure Health نقش مهمی در غربالگری موارد عفونتهای COVID-19 در امارات متحده عربی داشته است.

شوئب همچنین گفت که این شرکت چند رشته ای بزرگ که در بخش های غذا تا اوقات فراغت فعال است ، نزدیک به خرید یک توسعه دهنده املاک درجه دو در ابوظبی است که به سهام اقلیت غیر مستقیم آن در Aldar Properties (ALDAR.AD) می افزاید. او هیچ هدفی را مشخص نکرد و همچنین مشخص نکرد که ارزش این معامله چقدر است.شوئب گفت: “ما درهمه بخشهای نه گانه ای که در آن فعالیت می کنیم ، به دنبال تملک هستیم.” ما چند میلیارد دلار برای تملک داریم که به دنبال آن هستیم. ”

او گفت که IHC همچنین در حال بررسی سه یا چهار هدف در بخش مواد غذایی و همچنین اهدافی در بخش مراقبت های بهداشتی و اوقات فراغت و خرده فروشی برای تملک است.

شوئب گفت که تملک های جدید، برای اولین بار با وام های بانکی تامین می شود ، در حالی که سال آینده این شرکت قصد دارد اوراق قرضه ای را منتشر کند ، که به حفظ رتبه اعتباری با شفافیت بیشتر کمک خواهد کرد.

IHC طی یک سال و نیم گذشته سودهای فزاینده ای را گزارش کرده است و قیمت سهام آن در پایان امسال بیش از سه برابر شده و به 146.1 درهم رسیده است. در ماه ژوئن ، این شرکت از Etisalat (ETISALAT.AD) به عنوان با ارزش ترین شرکت در بورس ابوظبی پیشی گرفت.
سهام آن عملاً تحت کنترل گروهی به سرپرستی شیخ طحنون بن زاید آل نهیان ، مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی و برادر محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی است. Royal Group که رئیس آن شیخ طحنون است ، حدود 74 درصد از سهام IHC را در اختیار خود دارد. شیخ طحنون همچنین رئیس هیئت مدیره IHC است.

شوئب گفت که IHC قصد دارد امسال شش شرکت را در بورس وارد کند که به سرمایه گذاران داخلی فرصت بیشتری در بازار ابوظبی را می دهد.
اما او گفت که هیچ برنامه ای برای پرداخت سود سهام وجود ندارد. در عوض ، هدف افزایش عملیات و سرمایه گذاری IHC در کسب و کارها ، برای حمایت از افزایش قیمت سهام است.

شوئب گفت ، ما درکسب و کارهای خود با تملک ، تجدید ساختار و ادغام بدنبال تنوع بخشیدن و واگذاری هستیم. ”

($1 = 3.6726 UAE dirham)

 

منبع:

www.reuters.com

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

اخبار ادغام و تملیک

loader

لطفا شکبیا باشید...