تملیک شرکت Time Warner Cable‌ توسط شرکت Charter Communications

22 دی 1400

دقیقه

شرکت Charter Communications شرکت پیشرو ارائه‌کننده خدمات ارتباطی پهنای باند و چهارمین اپراتور کابلی در ایالات متحده محسوب می شود. شرکت Charter ارائه‌دهنده محدوده وسیعی از خدمات پیشرفته پهنای باند است که شامل بخش‌هایی به نام: بخش برنامه‌نویسی سرگرمی‌های تصویری، بخش دسترسی به اینترنت، تلویزیون اینترنتی و سرویس صدا بر روی اینترنت می شود.

آخرین به‌روزرسانی: 21 فروردین 1402

در ادامه سری مقالات ثروت زایی از ادغام و تملیک پس از مقاله تملیک شرکت AT&T Broadband توسط شرکت Comcast در این مقاله به بررسی تملیک شرکت Time Warner Cable‌ توسط شرکت Charter Communications می پردازیم.

ویژگی‌های متمایز شرکت Charter Communications

شرکت Charter Communications شرکت پیشرو ارائه‌کننده خدمات ارتباطی پهنای باند و چهارمین اپراتور کابلی در ایالات متحده محسوب می شود. شرکت Charter ارائه‌دهنده محدوده وسیعی از خدمات پیشرفته پهنای باند است که شامل بخش‌هایی به نام: بخش برنامه‌نویسی سرگرمی‌های تصویری، بخش دسترسی به اینترنت، تلویزیون اینترنتی و سرویس صدا بر روی اینترنت می شود. این شرکت راه‌حل‌هایی مؤثر در رابطه با ارتباطات پهنای باند مثل دستیابی به اینترنت بنگاه به بنگاه، ایجاد شبکه داده‌های اطلاعاتی، تلفن تجاری، خدمات صوتی تصویری و خدمات بی‌سیم پایه به شرکت‌ها ارائه می دهد. بخش خدمات تبلیغاتی فروش و تولید شرکت Charter تحت برند Charter Media به فروش رسید.

تا 31 دسامبر سال 2017، شرکت Charter Communications خدمات ویدئویی، اینترنتی و صوتی خود را به تقریباً 27.2 میلیون مشتری خانگی و تجاری ارائه داده بود. شرکت Charter Commuincations‌ همچنین محصولات ویدئویی و تبلیغات آنلاین به مشتریان تبلیغاتی محلی، ایالتی و بین‌المللی ارائه می‌نماید. این شرکت عرضه‌کننده کسب‌وکارهای ارتباطات از طریق ارسال با فیبر نوری و راه‌حل‌هایی جهت مدیریت آی تی برای مشتریان شرکت‌های بزرگ است. شرکت فوق همچنین مالکیت و اجرای شبکه‌های ورزشی ایالتی و محلی، شبکه‌های خبری و کانال‌های محلی را به عهده داشته و عرضه‌کننده خدمات مدیریت مسکن در بازارهای محلی بوده است.

این شرکت در سال 2017 در آمدی بالغ‌بر 41.581 میلیارد دلار دارا بود. در فوریه سال 2013 شرکت Charter شرکتBresnan Communications System را در معامله‌ای به ارزش 1.63 میلیارد دلار آمریکا از شرکت Cablevision تملیک نمود. در ماه مارس سال 2014، شرکت Liberty media 27.3 درصد از مالکیت شرکت Charter  را تملیک کرده و خود را به بزرگ‌ترین تک سهام‌دار شرکت تبدیل نمود. شرکت Chaerter Commuincations در فهرست شاخص تبادلات سهام NASDAQ  قرار دارد.

شرکت Time Warner Cable

شرکتTime Warner Cable یک شرکت تلویزیون کابلی آمریکایی است که توسط Charter Commuications خریداری شد. این شرکت پیش از تملیک، از لحاظ رتبه دومین شرکت کابلی در ایالات متحده محسوب می‌شد و با دارابودن شرکت‌های عملیاتی ای در 29 ایالت آمریکا پس از شرکت Comcast قرار گرفته بود. این شرکت در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های عرضه‌کننده‌ تصاویر ویدئویی، داده‌های با سرعت بالا و خدمات صوتی در ایالات متحده قرار گرفته بود.

اصلی‌ترین خدماتی که توسط شرکت Time Warner Cable Business ارائه می‌شد شامل خدمات صوتی، خدمات ارتباط آنتن‌های تلفن همراه به حاملهای بی‌سیم و نرم‌افزارهای سازمانی، و میزبانی با قابلیت ذخیره در اینترنت بود. شرکت Time Warner Cable Media که بازوی تبلیغات فروش شرکت Time Warner Cable محسوب می‌شود ارائه‌کننده راه‌حل‌های تبلیغاتی نوآورانه بین‌المللی، ایالتی و محلی می‌باشد.

این شرکت پیش‌ازاین بخشی از شرکت Warner Communications بود و سپس به بخشی از شرکت Time Warner تبدیل شد. شرکت Time Warner بخش عملیات کابلی خود را در مارس 2009 واگذار نمود تا شرکتی مستقل به نام Time Warner Cable‌را تشکیل دهد. در سال 2014 شرکت Comcast Corporations تلاش کرد تا شرکت Time Warner Cable‌را در معامله‌ای به ارزش 45.2 میلیارد دلار تصاحب کند. در سال 2014 هلدینگ Liberty در شرکت Time Warner، به‌عنوان شرکت هلدینگ جداگانه‌ای به نام Liberty  Broadband Corporation از آن جدا شد.

شرکت Bright House Networks

شرکت Bright House Networks ششمین اپراتور سیستم‌های کابلی در ایالات متحده است. این شرکت دومین شرکت اپراتور بزرگ در فلوریدا و دهمین ارائه‌کننده بزرگ خدمات ویدئویی چندکاناله در ایالات متحده می‌باشد. اصلی‌ترین خدمات عرضه شده توسط شرکت Bright house Networks شامل تلویزیون‌های دیجیتال، اینترنت پرسرعت، خدمات امنیتی و اتوماتیک منازل و خدمات صوتی می‌شدند. شرکت Bright house Networks همچنین مالک و مجری دو شبکه خبری 24 ساعته به نام‌های Central Florida News13 و Bay News 9 بود. شبکه خبری Florida News 13 شهر اورلاندو و شبکه خبری Bay News نه منطقه خلیج تامپارا تحت پوشش خود قرار داده بود.

شرکت Bright House Networks Business Solutions دارای سابقه بسیار قدرتمندی در عرضه راه‌حل‌های مختص پخش تصاویر ویدئویی، صدا، داده و ذخیره بر روی اینترنت به شرکت‌های کوچک و متوسط بود.همچنین شرکتBright House Networks Enterprise Solutions ارائه‌کننده خدمات مخابراتی فیبر نوری به عمده صنایع عمودی در بازارهای واسطه‌ای و بخش های حمل و نقل می شود.

تملیک شرکت Time Warner Cable

تملیک شرکت Time Warner Cable و شرکت Bright House Networks توسط شرکت Charter Communications آن را به دومین شرکت بزرگ ارائه‌دهنده خدمات پهنای باند و دومین شرکت ارائه‌کننده تلویزیون کابلی اشتراکی در ایالات متحده تبدیل نمود. ترکیب شرکت‌های Chaerter، Time Warner Cable و Bright House Networks گنجایش ارائه خدمات به بیش از 25 میلیون مشتری در تقریباً 41 ایالت در ایالات متحده را دارا بود. کمیسیون فدرال ارتباطات تملیک شرکت Charter را در تاریخ 6 مه سال 2016 تأیید نمود.

شرکت ترکیب شده تحت برند جدید Spectrum مورد بازاریابی قرار گرفت. شرکت Time Warner دارای بیش از 14 میلیون مشتری بود. شرکت Bright House  به بیش از دو میلیون مشتری خدمات ارائه می‌داد. تملیک شرکت‌های Time Warner Cable و Bright House Networks، شرکت Charter‌ را به دومین شرکت بزرگ ارائه خدمات اینترنت خانگی در ایالات متحده مبدل کرد.

شرکت Time Warner Cable پیش‌ترها در سال 2013 تلاش‌هایی برای انجام معاملات ناخواسته‌ای از سوی شرکت Charter را رد کرده بود. شرکت Time Warner Cable در شرکت Comcast  شوالیه‌ای سفید یافته بود که می‌بایست آن را به چنگ آورد. اما شرکت Comcast در نهایت معامله با آن شرکت را رها کرده بود.

این تملیک ازآن‌جهت قابل‌توجه بود که صنعت تلویزیون اشتراکی به‌خاطر وجود رقابت‌های جدیدی از طرف رقبای اینترنتی مثل Netflix و Hulu با رکود مواجه شده بود. شرکت‌های Charter و،Time Warner Cable نگران رقابت با ارائه‌دهنده‌هایی مثالNetflix که برنامه‌های زنده یا برنامه‌های فصلی ارائه نمی‌دادند نبودند. شرکت Time Warner Cable بیشتر نگران تهدیدهای ارائه شده توسط شرکت‌هایی چون Sling TV و HBO NOW بود که در آن زمان برنامه‌هایی فصلی ارائه می‌کردند.

این معامله چهره و نمای برنامه‌های اشتراک تلویزیونی در ایالات متحده را به‌کلی تغییر داد. شرکت Charter بعد از این معامله با سرویس ارائه تلویزیون پهنای باند خود بنام Spectrum جلو افتاد. این معامله همچنین باعث شد که شرکت Charter جای پای خود را بر بازارهایی در لوس آنجلس و نیویورک گسترده‌تر کند.

شرکت Charter پس از تملیک شرکت Time Warner Cable به دومین اپراتور بزرگ کابلی پس از شرکت Comcast‌ مبدل شد. شرکت جدید دارای 24 میلیون مشترک بود که از این تعداد 17.4 میلیون نفر مشترک ویدئویی بودند شرکت Charter از لحاظ تلویزیون‌های چندکاناله در ایالات متحده پس از شرکت‌های Comcast و DirecTV رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود. شرکت جدید به سومین شرکت تلویزیون اشتراکی که به بیش از 17 میلیون مشتری ویدئویی خدمات ارائه می‌داد پس از شرکت‌های AT&T و شرکت Comcast‌ قرار گرفت.

نکات متمایز معامله

انجام این معامله، ارزش شرکت Time Warner Cable را به 78.7 میلیارد دلار رساند. شرکت Charter  در برابر هریک از سهام توزیع شده شرکت Time Warner صد دلار پول نقد به همراه سهام شرکت مادر جدید (به نام New Charter) که برابر با 0.5409 سهم از سهامCharter بود  ارائه داد. این معامله ارزش هریک از سهام شرکت Time Warner Cable را به میزان تقریبی 195.71 دلار بر اساس قیمت نهایی بازار شرکت Charter در تاریخ 20 ماه مه سال 2015 بالا برد. این معامله باعث شد ارزش هریک از سهام شرکت Time Warner Cable بر اساس میانگین قیمت حجمی شصتمین روز تجارت شرکت Charter به 200 دلار برسد.

بعلاوه شرکت Charter به هریک از سهام‌داران شرکت Time Warner Cable جدا از شرکت‌هایliberty Broadband Corporation یا Liberty Intercative  یک گزینه انتخابی را پیشنهاد داد. این گزینه انتخابی مشروط به آن بود که هریک از سهام‌داران شرکت Time Warner 115 دلار وجه نقد و سهام شرکت New Charter‌ که برابر با 0.4562 سهم از سهام شرکت Charter Commuications بود را دریافت نمایند.

شرکت Bright House به مبلغ  10.4 میلیارد دلار مورد تملیک قرار گرفت. شرکت Liberty Broadband‌که 25 درصد از سهام را در شرکت Charter‌مالک بود به این شرکت کمک کرد تا هزینه‌های تملیک شرکت Time Warner Cable‌ و Bright House را به دست آورد. شرکت Charter 21 میلیارد دلار از بدهی‌های شرکت Time warner Cable را تقبل کرد. توافق میان شرکت Charter و شرکت Advance/New House همچنین شامل شکل‌دهی به شراکتی بود که در آن، شرکت New Charter  مالک تقریباً 87 درصد و Advance/New House مالک 13 درصد از آن شرکت جدید بودند. بعد از ادغام، سهام شرکت Liberty Broadband تا میزان 19 درصد بالا رفت.

شراکت Advance/New House 13 درصد سهام در شرکت Charter را برایش کسب نمود. پاداش معامله پرداخت شده به شرکت Advance/New House در این معامله شامل واحدهای شراکتی ممتاز قابل تغییر و عادی به‌اضافه دو میلیارد دلار وجه نقد می شد. واحدهای شراکتی  ممتاز عادی و قابل تغییر را می‌شد به سهام شرکتNew Charter تبدیل نمود. در زمان تکمیل معامله ادغام Time Warner شرکت Liberty Broadband Corporation موافقت کرد که 4.3 میلیارد دلار از سهام تازه توزیع شده شرکت New Charter را به ارزشی برابر با 176.95 دلار بر هر سهم Charter خریداری نماید.

در هنگام تکمیل معامله شراکت با شرکت New Advance/New House 700 میلیون سهام شرکت Charter  به قیمتی برابر با 173 دلار برای هر سهم از شرکت Charter  صادر شد. بر اساس توافق‌نامه جدید به شرکت‌هایAdvance/New House  و Liberty Broadband حق انحصاری داده شده که بر اساس آن هر یک از این شرکت‌ها مالکیت نسبی خود در شرکت New Charter را حفظ نمودند. توافق‌نامه سهام‌داران همچنین به آنها حق رأی و اشتراک در بازخرید سهام به نرخ‌های بهره مشخص و محدودیت‌های تبادلاتی که وابسته به تصمیم‌گیری‌های دولتی بود ارائه گردید.

هیئت‌مدیره شرکت جدید دارای 13 عضو بود که شامل دو عضو از شرکت Advance/New House و سه عضو از شرکت Liberty Broadband بود. شرکت‌های Goldman Sachs و Lion Tree Advisors مشاورین مالی اصلی شرکت Charter در ارتباط با معامله شرکتTime Warner Cable‌محسوب می‌شدند. شرکت Guggenheim Securtites نیز در ارتباط با معامله مشاور مالی شرکت Charter محسوب می‌شد.

اصلی‌ترین مشاوران برای کسب تامین مالی معامله بانک Bank of America، شرکت Merril lynch و شرکت Credit Suisse بودند. شرکت‌های حقوقیWatchtell، Lipton، Rosen& Katz نیز مشاورین حقوقی این معامله محسوب می‌شدند. شرکت‌های Morgan Stanley، Allen & Company، Citigroup‌وCenterview Partners مشاورین مالی شرکت Time Warner  محسوب می‌شدند.

تأییدیه‌های قانونی

یکی از شرط‌های تأیید معامله، اجازه شرکت Charter به عرضه‌کنندگان محتوا برای فروش برنامه‌های نمایشی خود به ‌صورت آنلاین و نیز محدودیت هایی از طرف کمیته فدرال ارتباطات به مدت هفت سال بود. شرایط تأیید کمیته فدرال ارتباطات همچنین از شرکت Charter درخواست می‌کرد تا تعداد افراد استفاده کننده از اینترنت پرسرعت را در طی پنج سال به دو میلیون مشتری دیگر افزایش داده که از این دو میلیون یک میلیون از آنها می‌بایست از خدمات شرکت‌های پهنای باند رقیب بهره برند.

تملیک در هفدهم ماه مه سال 2016 تکمیل شد. این معامله همچنین شرکت ادغام شده را مجبور می‌کرد که در دوره ثابتی از سال‌ها محدودیت‌های استفاده از داده را بر مشتریان خود تحمیل نکند. شرط دیگر این معامله ممنوعیت قرارداد تلویزیون اشتراکی بود که کار ارائه محتوا را برای شرکت‌های رسانه‌ای مشکل ساخته بود.

شرکت Charter تحت شرایط توافقنامه با کمیسیون خدمات عمومی می‌بایست تا سال 2020 میزان شکایت مشتریان خود را تا 35 درصد کاهش دهد. گزارش شده که تا ژانویه سال 2018 نیمی از این شرایط تحقق پیدا کرده بودند. گزارش شده که در ژوئن سال 2017 شرکت Charter مجبور شد 13 میلیون دلار جریمه جهت عدم موفقیت در تقویت شبکه کابلی‌اش بر اساس موارد تأیید شده در معامله بپردازد.

هم‌افزایی‌های معامله

این معامله گنجایش شبکه پهنای باند هر دو شرکت ترکیب شده را افزایش داد و باعث افزایش سرعت پهنای باند، ارائه محصولاتی با کیفیت تصویری بهتر و خدمات قابل‌عرضه از طریق تلفن گردید. ترکیب شرکت‌هایCharter، Time Warner Cable و Birght House شرکتی پیشرو در زمینه ارائه خدمات پهنای باند و فن آوری ایجاد کرد که به حدود 23.9 میلیون مشتری در 41 ایالت خدمات ارائه می‌داد.

ترکیب این شرکت‌ها توسعه شبکه پهنای باند پیشرفته‌ای را تسهیل می‌کرد که منجر به گسترش بیشتر تأسیسات رقیب جدید در ارتباط با شبکه‌های وای‌فای در مکان‌های عمومی و همین‌طور گسترش شبکه‌های فیبر نوری می‌شد که به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط خدمات ارائه می‌دادند.

این مورد باعث خلق محیطی با پهنای باند سرعت بالاتر، محصولات تصویری بهتر، کانال‌هایی با کیفیت پخش بسیار بالا و همچنین خدمات تلفنی از لحاظ قابلیت ارائه می‌شد. همچنین چشم اندازی از تولید محصولات نوآورانه بزرگ‌تری انتظار می‌رفت که می‌توانستند خدمات پیشرفته‌تری چون اسپکتروم گاید و یا ورلد باکس شرکت Charter  را با خود به ارمغان آورند. تیم‌های اجرایی در هر سه شرکت اعتبار خلق محصولات مبتکرانه‌ای چون ویدئوهای درخواستی، خدمات تلفنی VOIP، ذخیره ویدئویی دیجیتال از راه دور، پخش تلویزیون‌های کابلی با نرم‌افزار و خدمات مرتبط با رابط کاربر از طریق خدمات ابری اینترنتی را از آن خودکرده بودند.

شرکت Charter پس از تملیک برنامه‌هایی جهت تمرکز بر زیر ساختارهای فرسوده شرکتTime Warner Cable و تغییر اپراتورها به حالت دیجیتال کامل داشت. نام برندهای شرکت‌های Time Warner Cable وBright House Networks حذف شده وبا برند Spectrum متعلق به شرکت Charter‌ تعویض گردید. ازآن‌پس شرکت Charter به‌عنوان راهنمای تلویزیونی تعاملی ذخیره شده بر وب در میان مشترکان موجودش عمل نمود. رابط کاربری آن به‌گونه‌ای طراحی شده بود که کار را برای مشترکانش جهت پیمایش و بازبینی گزینه‌های مرتبط با ویدئوهای درخواستی و جستجو در اینترنت با استفاده از صفحه تلویزیون بسیار راحت کرده بود.

شرکت Charter پس از ادغام، برنامه‌هایی برای استخدام 20000 کارمند جدید در ایالات متحده برای بهبود خدمات عرضه شونده به مشتریانش در نظر داشت. شرکتCharter از زمانی که شرکت Rutledge در تاریخ فوریه 2012 اپراتورهای کابلی را تصاحب کرده بود تقریباً 7000 شغل مرتبط با خدمات مشتریان اضافه کرده بود. مراکز تلفنی خارج از کشور شرکت Time Warner Cable به داخل ایالات متحده تغییر مکان داده شد. شرکت Charter Commuications  سیستم‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری دریافت جزئیات تماس و استفاده نرم‌افزاری و سیستم‌های جدیدش را به‌عنوان بخشی از استراتژی انضمام پس از ادغام مورد تعویض قرار داد.

شرکت Charter به‌عنوان بخشی از شرایط تأیید قانونی موافقت کرد که خطوط کابلی خود را افزایش داده و خدمات اینترنتی کم‌هزینه به خانواده‌های فقیر دارای فرزند و شهروندان مسنی که درآمد ناچیزی دارند ارائه دهد. این شرکت همچنین مجبور به موافقت با این شرط شد که هرگز مانع توسعه خدمات پخش ویدئویی آنلاین نشده و برای سه سال قوانین اینترنت آزاد را رعایت کند. در مارس سال 2017 شرکت Time Warner Cable به طور کامل به شرکت Spectrum تغییر نام داد. جدول زیر موارد متمایز مالی شرکت Time Warner Cable را نشان می‌دهد (جدول18.1)

مقادیر به‌جز مورد نسبت درآمدها به میلیون دلار داده شده‌اند. سال تکمیل ادغام 2016 بود. مشاهده می‌کنید که در آمدها در سال 2017 یعنی سال پس از ادغام تقریباً 43 درصد افزایش داشته‌اند. میانگین نرخ رشد درآمدها در دوره پیش از ادغام یعنی سال‌های 2014 تا 2016  مقدار 9.3 درصد بوده است. عایدی ناشی از عملیات و میزان عایدی خالص در دوره پس از ادغام یعنی سال 2017 به ترتیب 67 درصد و 25 درصد افزایش داشته است.

ثروت‌زایی در معامله

اولین اعلام خبر معامله در تاریخ 26 ماه مه سال 2015 صورت گرفت. یک روز پس از اعلام خبر ادغام، ارزش شرکت Charter Communications 2.43 درصد افزایش پیدا کرد. بازده 4+ روز پس از ادغام تقریباً 1.95 درصد بود. (جدول 18.2)

جدول 18.1 نکات متمایز مالی

جدول 18.2 بازده دوره پیش و پس از اعلام خبر ادغام

نمودار 18.1 بازده تجمعی شرکت Charter Communications  در طول دوره اعلام خبر ادغام

جدول 18.3 بازده تجمعی در دوره‌های زمانی متفاوت

بازده تجمعی شرکت Charter Communications‌در طول دوره 251 روزه قبل و بعد از اعلام خبر ادغام (5- روز الی 245+ روز) 22.4 درصد بوده است (تصویر 18.1)

بازده تجمعی تنها در دوره زمانی 0 تا 10+ روزه منفی بوده است. در سایر دوره‌های زمانی بازده تجمعی رقم مثبتی را نشان می‌دهد. (جدول 18.3)

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

مثال های ادغام و تملیک

loader

لطفا شکبیا باشید...