معرفی کتاب بانکداری سرمایه گذاری

01 اردیبهشت 1401

دقیقه

با به کار گرفتن دانش کتاب در گروه زاویه تصمیم برآن شد برای ارتقای سطح دانش و مهارت فعالان بازار پولی و سرمایه ی کشور کتاب ترجمه شود تا گامی مهم در ارتقای دانش بانکداری سرمایه‌گذاری برداشته شود.

آخرین به‌روزرسانی: 18 بهمن 1401

بانکداری سرمایه گذاری

4 دلیل که حتما باید حتما کتاب بانکداری سرمایه‌گذاری را بخوانید

  1. به دلیل ماهیت چابک دنیای مالی امکان صرف زمان جهت تهیه منبعی برای فعالیت مالی شرکتی، یعنی ارزش‌گذاری و کسب توافق در معامله، برای هیچ کس وجود نداشته است. در سال ۲۰۰۹ و در پاسخ به این نیاز، اولین ویرایش کتابی توسط جاشوا روزن بام و جاشوا پرل به پایان رسید که آرزو داشتند در زمان ورود به وال استریت در اختیار داشتند.
  2. ارزش‌گذاری، تملیک‌های اهرمی، ادغام و تملیک و عرضه‌های عمومی اولیه، ویرایش سوم و جدیدترین نسخه از کتاب است که توسط بانکداران سرمایه‌گذاری نوشته شده است و در آن به شیوه انجام واقعی فعالیت های گفته شده به عنوان محور دنیای مالی پرداخته شده است.
  3. کتاب پیش رو هم اکنون به طور گسترده مورد اقبال قرار گرفته و هم اکنون از پرفروشترین کتاب های این حوزه در سطح بین الملل است.
  4. پرداختن به موضوع عرضه های عمومی اولیه (IPOs) در 2 فصل آخر در جدیدترین نسخه.

نویسندگان کتاب بانکداری سرمایه‌گذاری را بشناسید

شکل‌گیری اولیه کتاب به تجربه نویسندگان به عنوان دانشجویانی که به دنبال ورود به وال استریت بودند، بر می گردد. ازآن بابت که هر دو مستقلاً فرآیند پیچیده مصاحبه را برای کسب موقعیت شغلی دستیار و تحلیل‌گر در بانک‌های سرمایه‌گذاری طی کرده بودند، دریافتند که تجربه آموزشی موجود با شیوه انجام ارزش‌گذاری و تحلیل مالی در شرایط واقعی فاصله دارد. این مشکل به ویژه در بخش فنی مصاحبه‌ها آشکار می‌شد و این مرحله، نقطه تمایزی برای کارفرمایانی به شمار می‌رفت که خواستار انتخاب از میان صدها کاندیدای واجد شرایط بودند.

در برخورد با این واقعیت، تلاش نویسندگان برای یافتن راهنمای عملی در موضوع روش‌های اصلی ارزش‌گذاری مورد استفاده در وال استریت به نتیجه‌ای نرسید. در نتیجه به جمع‌آوری اجزا و بخش‌های آن از منابع مختلف و صحبت با دوستان و آشنایانی که در بانکداری سرمایه‌گذاری، شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی و صندوق‌های پوشش ریسک بودند پرداختند. اما به حس آمادگی که خواهان آن بودند دست نیافتند.

با وجود آنکه شانس همراه آنها بود و موفق به دریافت پیشنهادات شغلی شدند، اما این فرآیند همچنان تأثیری زیادی بر ذهن آنان به جای گذاشت. در حقیقت، همچنان به اصلاح مستندات جامع آمادگی که به عنوان دانشجو گردآوری کرده بودند ادامه دادند. این مطالب، اساس این کتاب را تشکیل داد. آن ها، حتی هم اکنون هم دائماً در حال بازبینی و افزودن به آنها برای شناخت تحولات جدید هستند.

روزن بام و پرل با ورود به وال استریت، هر دو آموزش‌های ضروری را شامل دوره‌های فشرده مالی و حسابداری گذراندند. این دوره‌ها، مجموعه مهارت‌های مورد نیاز برای تبدیل شدن به بانکدارهای سرمایه‌گذاری موثر را به آنان یاد داد.

اما با گذشت چند ماه از فعالیت، محدودیت‌های این دوره‌ها نیز به تدریج مشخص شد. موقعیت‌های واقعی مشتریان و پیچیدگی‌های معامله، در برخورد با شرایط متغیر بازار، اصول راهنمای حسابداری و فناوری‌ها، باعث رشد مهارت‌ها و پایه دانش آنها شدند.

در این شرایط، آنها مجبور به مشاوره با همکاران ارشد خود برای دریافت راهنمایی بودند، اما شرایط این شغل به گونه‌ای بود که در زمان نیاز به هیچ کدام دسترسی نداشتند. با توجه به این واقعیت‌ها، مفید بودن کتابچه راهنمایی قابل اعتماد که مبتنی بر سال‌ها «تجارب برجسته» و تجربه معاملاتی باشد، هرچه بیشتر روشن می شود.

به دنبال این واقعیات، این کتاب برای کمک به افرادی تهیه شد که به دنبال شروع مسیر شغلی در وال استریت هستند. این طیف مخاطبین شامل دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و افرادی است که به دنبال تغییر مسیر شغلی خود و ورود به حوزه مالی هستند. همچنین در این کتاب، مطالب مرجع مهمی برای متخصصین مالی فعلی نیز ارائه شده است.

روزن بام و پرل، بنا به تجربه درک کردند که با توجه به ماهیت بسیار تخصصی بسیاری از مشاغل مالی، شکاف قابل توجه ای در مجموعه مهارت‌ها و محتوای تئوریک وجود دارد در نتیجه ضرورت دارد این شکاف مرتفع شود. علاوه بر این، بسیاری از متخصصین به دنبال به‌روزرسانی پیوسته مهارت‌ها، افزایش و اصلاح پایه دانش فنی خود هستند.

کتاب بانکداری سرمایه‌گذاری

کتاب بانکداری سرمایه‌گذاری برای چه کسانی مناسب است؟

  1. مدرسان این حوزه
  2. شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی
  3. صندوق‌های پوشش ریسک
  4. دانشجویان به دنبال اشتغال
  5. متخصصین سرمایه‌گذاری و مدیران ارشد سبد

آیا این کتاب برای فعالان و متخصصان ایرانی مناسب است؟

با توجه به افزایش جهانی‌سازی حوزه مالی، این کتاب با نگاه جهانی و با هدف استفاده خارج از شمال آمریکا طراحی شده است. تمرکز نویسندگان بر معاملات بین‌المللی در بازارهایی نظیر آسیا، اروپا، آمریکای لاتین، هند و خاورمیانه، نشان‌دهنده علاقه فراوان برای کسب منابع حرفه ای و مجرب در سراسر جهان است. از این رو، این کتاب به عنوان مطلب آموزشی ارزشمند و کتابچه راهنمای قابل اتکا، نیاز مهم متخصصین مالی در این بازارها را تأمین می‌کند.

صحبت مترجمان کتاب بانکداری سرمایه‌گذاری

اعضای تیم زاویه که همه بیش از ده سال سابقه فعالیت در شرکت های سرمایه‌گذاری، هلدینگ و شرکت های تامین سرمایه بوده اند، از سال ۱۳۹۵ تصمیم گرفتند گروه مالی زاویه با رویکرد تامین سرمایه ی بوتیک با محوریت فعالیت های ادغام و تملیک (M&A) تاسیس و راه اندازی کنند.

در این مدت پس از بررسی و مذاکره با هلدینگ ها و شرکت های سرمایه‌گذاری و صاحبان کسب و کارهای مختلف به این نتیجه رسیدند که در زمینه دانش بانکداری سرمایه‌گذاری در کشور خلاءهای بسیاری وجود دارد.

پس از بررسی منابع معتبر بین المللی، کتاب حاضر را برای افزایش مهارت های تخصصی خود و همکاران در زاویه انتخاب و مطالعه آن را آغاز نمودند.

وجود مرجعی که تمامی فعالیت های بانکداری سرمایه‌گذاری را به صورت گام به گام، مطابق با استانداردهای بین المللی همراه با تمامی فایل های آموزشی در اختیار عموم بگذارد به عنوان نیازی مبرم شناسایی شد.

پس از پایان مطالعه ی کتاب و به کار گرفتن دانش آن در گروه زاویه تصمیم برآن شد برای ارتقای سطح دانش و مهارت فعالان بازار پولی و سرمایه ی کشور کتاب ترجمه شود تا گامی مهم در ارتقای دانش بانکداری سرمایه‌گذاری برداشته شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کتاب بانکداری سرمایه گذاری به صفحه معرفی جامع کتاب مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
loader

لطفا شکبیا باشید...